Zobrazit fotogalerii 3

DREAMTRAINER FZ pokročilý a rychlý 600kg ultralight se STOL vlastnostmi

Zbilidy
64 000 EUR

DREAMTRAINER FZ – ultralight STOL 600kg. Velmi výkonné letadlo s STOL vlastnostmi a současně s cestovní rychlostí 220km/h. Prodám.
Letoun je postaven ze stavebnice ROKOAERO na základě letadla NG-6 VIA, 600kg, s prodlouženými křídly. Původní koncepce letounu je stejná, nebo podobná jako u letounu Bristell a byla modifikována a výrazně vylepšena co se týká ovladatelnosti letounu v nízkých přistávacích rychlostech. Celé letadlo bylo už zprvopočátku spočítáno, konstruováno a postaveno tak, aby mohl být zavěšen těžší a mnohem výkonnější motor s za letu stavitelnou vrtulí velkého průměru o hmotnosti min 15kg. CG je v optimálních hodnotách! Letadlo je nezáludné, má o něco vyšší reakční moment. Gyroskopický moment je podobný jako u běžných menších vrtulí.
Výkon čtyřválcového řadového motoru s přímým vstřikem a turbodmychadlem označeného 1.2 TSI kód motoru CBZB je po úpravě 120HP až 140 HP a 220Nm. Výkon motoru záleží na vrtuli a otáčkách. S malou vrtulí bude mít motor větší otáčky a bude podávat vyšší výkon. Já jsem letoun upravil pro sebe tak, aby měl vyvážené vlastnosti a provozuji ho na 120HP ( dle CZ norem pro 600kg ultralught) s velkou za letu stavitelnou vrtulí „ZEJDA 1“
Letoun je vybaven za letu hydraulicky stavitelnou třílistou vrtulí o průměru 2080mm a hmotnosti 10.5kg. Ta využívá plně kroutící moment motoru již od nízkých otáček a dále umožňuje společně s motorem 1.2 TSI:
1. Vysoké zrchlení v nulových a nízkých rychlostech a STOL vzlet.
2. Vysokou trvalou cestovní rychlost 220km/h ve FL 40
3. Vysokou manévrovatelnost, neboť ocasní řídící plochy jsou v urychleném proudu vzduchu o průměru 2m a tedy plně ofukované mají vyšší autoritu od disku vrtule s plošným obsahem 3,39m což je o cca 1m2 větší plocha než u běžné vrtule s průměrem 1720mm. Letadlo má ručně odklápěcí klapky až do polohy cca 50stupňů pro efektivnější práci při přistání.
4. Ekonomický let cestovní rychlostí 140-160km/h při velmi nízké spotřebě paliva a nízkých otáčkách motoru.
5. STOL přistání – lze brzdit vrtulí nastavením na velmi malý úhel a volnoběžné otáčky motoru jsou 800RPM.
Pro lepší manévrovatelnost letounu při nízkých přistávacích rychlostech je letoun vybaven zvětšenou směrovkou s rohovým odlehčením a ručně ovládané vztlakové klapky s výrazně vyšší hodnotou výchylky až 50stupňů.
Nádrže jsou v křídlech 2x 60l dohromady na 120l paliva. Dolet cca 1500-1680Km dle požadované cestovní rychlosti 220-160km/h. Letadlo má  velmi  velkou pohodlnou  a odsouvatelnou kabinu. Lze létat i s plně otevřenou kabinou jako v kabrioletu do rychlosti cca 140km/h.
Toto letadlo je vhodné pro velké a dlouhé piloty. V rukou zkušených a pečlivě přeškolené pilotů je ideální pro létání do hor a přistávání a vzlety z krátkých ploch.

Prázdná hmotnost letounu je užasných 360kg! Legálně uveze dva 100kg chlapy a 54 l paliva a s tím dolétne 864km za bezvětří.
Maximální nepřekročitelná rychlost je 290km/h.
Délka vzletu pro průměrného pilota přes 15m překážku je 183m a délka přistání je 195m. Tato hodnota byla zjištěna pro třílistou na zemi stavitelnou vrtuli o průměru 2000mm. Po mém zaškolení budete schopni vzlétnout a přistát na 150m s za letu stavitelnou vrtulí.

Letoun má poziční diodové světla s majáky na směrovce je další diodový maják.
Letoun je bez finální barvy připraven k nástřiku dle požadavků nového majitele.
Letoun má pouze základní přístrojové vybavení intercom a radiostanici s rozsahem 8.33 opět aby si nový majitel mohl letoun personifikovat dle svého.
Vnitřní vybavení letadla je spatanské- minimalizované pro dosažení nejlepších možných letových výkonů a doletů a aby letadlo zůstalo lehké.
Nový majitel dostane k letadlu knihu jak jsem si postavil letadlový motor konverzí z automobilového včetně elektrického schéma zapojení motoru, popisu výroby reduktoru, výrobních výkresů všech reduktorových částí motoru a pokyny k údržbě a provozu motoru a letounu. Majitel tak bude na základě knihy schopen cokoliv reprodukovat – pouze pro své účely, či si sám opravit.
Knihu ani letovou příručku neposílám! Je k nahlédnutí u mne.
Letoun nebyl nikdy havarován a nelétal v letecké škole. Používám ho jako praktický demonstrátor vývoje motoru a různých výkonů a k nim přiřazených různých vrtulí. Letoun je prakticky nový. Nálet zkušebním pilotem cca 150h.
Letoun bude k prodeji během následujících 3. měsíců. Ještě potřebuji dolaminovat spodní kryt aby byl estetický a aerodynamický a zabudovat do něj přistávacísvětlomet. Opravdu vážní zájemci mne mohou kontaktovat na filip.zejda@seznam.cz nebo tel 00420603107704 pouze večer po setmění, na SMS nereaguji! další videa na:http://www.letecka-skola-vysocina.cz/letecky-bazar/dreamtrainer-fz-ultralight-600kg-stol-c-speed-220km-h/
Letové ukázky pouze za úhradu nákladů. Přeškolení majitele na letoun v ceně.
Cena za letoun v popsané konfiguraci je 64 000 EUR.

Typ inzerátu:
Nabídka
Výrobce:
Rokoaero a soukromý stavitel
Typ:
NG 6 VIA 600kg ultralight
Rok výroby:
2019
MTOW:
do 600 kg
Nálet drak (h):
150
Nálet motor (h):
50
Nálet vrtule (h):
20
Motor:
1.2 TSI
Výkon:
120-140Hp
Objem palivových nádrží:
120
Spotřeba (l/h):
9
Vrtule:
za letu stavitelná
Vztlakové klapky:
mechanické
Cestovní rychlost:
220km/h
Nepřekročitelná rychlost (Vne):
290
Podvozek:
pevný
Rádio:
8,33kHz
Odpovídač:
nemá
ELT:
Ne
Záchranný systém:
Ne
Konstrukce:
ostatní
Přístrojové vybavení:
základmí
Počet majitelů:
-1
Další vybavení:
letadlová kniha, motorová kniha, záblesky, maják, palivový kohout, přídavné palivové čerpadlo, hydraulické brzdy, elektrické vyvážení
Kontaktujte prodejce

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely odeslání Vašeho dotazu prodejci.

logo footer
Marketing: Michal Drásal
Technika a inzerce: Vít Jirka
E: aerohangar@aerohangar.cz
aerohangar