Zobrazit fotogalerii 1

Bush pilot training – ukázka upraveného letadla a pilotáže v neznámém a obtížném terénu

Jihlava
neveřejná cena

Bush flying je pojem pro létání ve ztížených podmínkách, zejména tam, kde není možnost přistání na upraveném letišti. Bush piloti dopravují lidi do vzdálených končin bez infrastruktury, potraviny a jiné potřebné náklady nutné pro přežití v nehostinných částech světa. V tomto segmentu létání se obvykle používají speciálně upravené hornoplošníky s kvalitním podvozkem s tundra koly, plováky nebo lyžemi. S takto vybaveným letounem pak můžete přistát na obyčejné louce, v korytě řeky, nebo na lesní cestě s dostatečným průsekem.

V našich CZ a SK podmínkách Bush pilot výcviku využívají zejména ti piloti, kteří mají u domu či chalupy nějakou tu loučku, nebo pole – tedy jakoukoliv jinou plochu se souhlasem vlastníka a chtějí mít jistotu, že ji, sebe a stroj zvládnou bez nehody a poškození. Dalším pilotům se výcvik může hodit v soutěžním létání při přistání do vymezeného prostoru do decku i jinak. Všem ostatním se násobně zvýší pocit jistoty při případném nouzovém přistání – budou vědět co přesně mají dělat a jakou techniku pilotáže v jakém okamžiku zvolit. Čeká Vás mnoho nouzových přistání pod dozorem.
NEBUDEME DĚLAT NIC, PŘI ČEM BYCHOM POTŘEBOVALI ŠTĚSTÍ !
A také nic, u čeho bychom porušovali zákon nebo předpisy.
Většina pilotů se může po tomto výcviku dostat poněkud dále: začnou vnímat příčný sklonoměr v kožním čití, zjistí, že letadlo se dá řídit i jinak, než se naučili v základním výcviku, budou létat o dost výše a průběžně sledovat vhodné plochy, udržovat je v povědomí pro možné nouzové přistání i pokud budou na dokluz za nimi, pokud před nimi vhodná plocha nebude a v neposlední řadě pokorně přijmou nevyzpytatelnou sílu přírody.

Slibuji Vám, že Ve vás takový výcvik zanechá stopy a při jízdě autem, nebo při procházce v přírodě budete posuzovat různé plochy a jejich povrch, příčný a podélný sklon, směr větru za překážkami a popřemýšlíte i o způsobu přiblížení či vzletu a vhodné technice pilotáže. Pokud ne, pak jsem selhal… Zatím se ale nikomu nestalo, že by si neodnesl takové schopnosti po ukončení BPT.

Tréning Bush pilota je nadstandartní a poměrně obtížný. Není službou letecké školy a také není úplně vhodný pro začínající piloty. Osnova tohoto tréningu vychází z mých osobních zkušeností, bude průběžně modifikována dle Vašich schopností a není oficiálně schválena žádnou autoritou. Pokud se budete chtít zdokonalit ve svých schopnostech právě v této oblasti moc rád se s Vámi podělím o své zkušennosti nabyté z 15 leté praxe létáním z jakýchkoliv jiných ploch.
Zaměření na:
Výcvik pilotů pro přistání a vzlet na krátkých a nezpevněných plochách v blízkosti překážek, zvládnutí úplavu a turbulencí.
Výcvik zaměřený hlavně na nácvik nouzových a bezpečnostních přistání mimo letiště i v horším počasí, do limitu letounu.
Nácvik a úplné zvládnutí skluzu ve fázi klesání, přechodového oblouku, v průběhu podrovnání do konce výdrže se srovnáním přesně těsně před prosedenutím jako prostředku pro maximalizaci zkácení přistání.
Nácvik zábrany pádu, a využití znalostí chování letadla z rychlostí pádových a maximálního náběhu křídla jako prostředku pro eliminaci zkrácení přistání. Zvládnutí ovládání letadla pouze pomocí směrového kormidla a přípusti plynu v druhém režimu letu, letu „na draka“.
Konbinované využití kurzové a zatáčkové metody pro využití boční složky větru pro zkrácení vzletu a přistání a mnoho dalšího viz www. letecka-skola-vysocina.cz
Výcvik PO-NE SR-SS. Letová hodina 3300Kč ( neplatí se zahřívání , a pojíždění, pouze samotný let!)
V zimě létáme na lyžích.
Podmínky pro zařazení uchazeče do kurzu na bush pilota:
1.platný pilotní průkau na ULL ( u pilotů GA lze zařídit pilotní průkaz na ULL v naší škole 2000kč/ let. hodina na typu TECNAM P 2002 Sierra, nebo Yetti J-03 , minimálně přeškolení na typ, test znalostí a zkouška dovedností s inspektorem provozu)
2. Přeškolení na ostruhu (2000kč/za letovou hod., minimálně 2:15h) U pilotů s licencí ULL stačí přeškolení na typ – nemusí dělat zkoušku dovedností)
3. Platná zdravotní prohlídka na ULL od pověřeného leteckého lékaře ( např.: Mudr Moravec, Melechovský ale i jiní dle seznamu LAA )
4. Platné pojištění za škodu způsobenou provozovateli letadla do min 200 000Kč ( Aeroveb, LAA, Argo)
5. Miminimální nálet 100hod ( deklaruje pilot písemě, pokud nemá tento nálet nemůže létat jakékoliv jiné plochy, ale pouze letiště a registrované plochy SLZ!)

Kontaktujte prodejce

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely odeslání Vašeho dotazu prodejci.

logo footer
Marketing: Michal Drásal
Technika a inzerce: Vít Jirka
E: aerohangar@aerohangar.cz