EOL 2 Remos -Mmirage
Historie letounu EOL.
1. prototyp letounu Remos EOL – 2 vznikl 24.11.1992 u výrobce : Základ Produkcji Konstrukcji Lekkich v Bielsku Bialej v Polsku.
Jednalo se dvoumístný vzpěrový hornoplošník s tříkolovým podvozkem. Křídlo se vztlakovými klapkami má celokompozitovou stavbu a nosné prvky vyztužené kevlarem. Kompozitovou je i skořepina trupu včetně kýlové plochy a kompozitové jsou též ocasní plochy. Část potahu je ze syntetické tkaniny. V kabině jsou sedadla vedle sebe. K pohonu složily původně motory Rotax 582 a nebo 912. letoun navrhl, zkonstruoval a vyrobil A. Kurbiel.
Postupem času byl letoun EOL 2 upravován a vylepšován a s každou drobnou úpravou se měnil obchodní název letounu, ale jeho konstrukce nebyla měněna a tak vznikl i
letoun EOL – 2 Racek ( Geminy), který získal typový průkaz LAA ČR pod číslem 10/1996.
Instalací motoru Rotax 912 UL, ULS vzikla v roce 1997 modifikace nazvaná G.3.3.C Mirage.
2. Během doby se měnil i název výrobce, od Základ Produkcji Konstrukcji Lekkich v Bielsku Bialej, Polska přes Wytwornia i Naprawa konstrukcji Lekkich, dále Wytwornia i Naprawa konstrukcji Lekkich Remos Adam kurbiel i L. Kreichmer, Remos Sp.z.o.o., Zaklady Lotnicze 3Xtrim ( od roku 200).
Letoun EOL G.3.3 C Mirage má shodnou konstrukci s letounem EOL – 2, má instalován motor Rotax 912 ULS a záchranný systém Junkers Magnum.
Technické údaje letounu :
Rozpětí 9,8 m
Délka 6,5 m
Výška 2,4 m
Plocha křídla 12,04 m2
Prázdná hmotnost 300 kg
Prázdná hmostnost se záchr. 320 kg
Max. povol. hmotnost 495 kg
Max cestovní rychlost 195 km
Max. povol. Rychl. Ne 220 km
Minimální rychlost 65 km
Stoupavost 6,4 m/sec
Max provozní násobky +4/-2 g.